Sıfır Atık Projesini uygulamaya başlayan Kurum /Kuruluş, Bina ve Yerleşkelere Sıfır Atık Belgesi verilmeye başlanmış olup, Rize ilinde Sıfır Atık Belgesini ilk olarak Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğümüz almıştır.
Sıfır Atık Belgesinin alınabilmesi için Sıfır Atık Projesini uygulamaya başlayan Kurum /Kuruluş, Bina ve Yerleşkelerin Sıfır Atık Bilgi Sistemi üzerinden elektronik ortamda başvuru yapması gerekmektedir.
Bakanlığımız tarafından 12.07.2019 tarihinde yayımlanan Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında mahalli idareler ve bazı işletmeler ile bina ve yerleşkelere, belirlenen takvim doğrultusunda Sıfır Atık Belgesi alma zorunluluğu getirilmiştir.
Sıfır Atık Yönetmeliği’ne göre, sıfır atık yönetim sistemini kurmakla yükümlü Ek-1 listedeki yerler, 17 inci maddede tanımlanan süreç doğrultusunda temel seviyede sıfır atık belgesi almak zorundadır. Diğer yerler ise talep etmeleri halinde temel seviyede belge almak için müracaatta bulunabilir.
Bu kapsamda 12 Ocak 2020 itibarıyla Sıfır Atık Sistemi’ni kuran kamu ve eğitim kurumları, belediyeler, sağlık kuruluşları, sanayiciler, alışveriş merkezleri, konaklama tesisleri, havalimanları, zincir marketler, akaryakıt istasyonları ve sitelere temel seviyede “Sıfır Atık Belgesi“ verilmeye başlandı.